REGULAMIN

WARUNKI I ZASADY SPRZEDAŻY W SKLEPIE INTERNETOWYM ARTHUTA.PL
Sklep internetowy arthuta.pl działający pod adresem https://www.arthuta.pl  (dalej: „Sklep Internetowy arthuta.pl”) jest platformą prowadzoną przez:
Firmę:
Art Huta Adam Ciachowski
Ul. Cicha 3
83-322 Stężyca

E-mail: arthuta.pl
Sklep jest własnością firmy: Art Huta Adam Ciachowski, z siedzibą w Stężycy, ul. Cicha 3, NIP 589-145-65-65
SŁOWNICZEK:
Magazyn 
– magazyn zlokalizowany w firmie Art Huta
Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego arthuta.pl , umożliwiająca Klientowi ustalenie i modyfikację danych zamówienia takich jak w szczególności: ilość produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności.
Strona produktowa – strona w Sklepie Internetowym arthuta.pl, na której przedstawione są informacje na temat produktu.
Podmiot realizujący płatność – zewnętrzny w stosunku do Spółki podmiot, pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą przelewu bankowego lub płatności kartą płatniczą, kartą kredytową.
PDF – (skrót od Portable Document Format) format pliku o tej samej nazwie opracowany przez firmę Adobe Systems.

§1 Warunki realizacji zamówienia
1. Klientem Sklepu Internetowego arthuta.pl może być wyłącznie osoba prawna lub osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
2. Klient może składać zamówienia przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej https://www.arthuta.pl. Klient po zarejestrowaniu i zalogowaniu się na ww. stronie internetowej, składa zamówienie, wskazując na produkt, którym jest zainteresowany, przez wybór znajdującego się na Stronie produktowej polecenia „DODAJ DO KOSZYKA” lub „DO KOSZYKA”, a następnie wskazanie w Koszyku sposobu odbioru i płatności, oraz potwierdzenie zamówienia.
3. W Koszyku, Klient wskazuje:
(a) zamawiane produkty;
(b) adres, na jaki przedmiot zamówienia ma być dostarczony oraz dane niezbędne do wystawienia faktury;
(c) sposób dostawy;
(d) sposób płatności; oraz
(e) (opcjonalnie) kod rabatowy.
4. Maksymalna ilość identycznych produktów znajdujących się w jednym zamówieniu składanym przez Klienta jest ograniczona liczbą produktów znajdujących się w sklepie.
5. Przedmiot zamówienia może być dostarczony do Klienta w zależności od jego wyboru:
(a) na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu;
(b) odbiór osobisty w siedzibie firmy prowadzącej w/w sklep internetowy;
6. W przypadku braku w Magazynie zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w tym także jeśli zakup ich od dostawców nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, osoba w sklepie poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta.
7. W przypadku, gdy realizacja części zamówienia nie będzie możliwa, Sklep może zaproponować Klientowi:
(a) anulowanie całości zamówienia ;
(b) anulowanie zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa w wyznaczonym terminie; albo
(c) podział zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji w odniesieniu do tej części zamówienia, której realizacja nie jest możliwa w pierwotnie wyznaczonym terminie (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta wysłanie składających się na zamówienie produktów zostanie dokonane w kilku odrębnych przesyłkach).
8. W przypadku braku w Magazynie zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, Sklep ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 30 (trzydziestu) dni, licząc od daty jej zawarcia. Sklep zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od jej zawarcia w przypadku, gdy została ona zawarta podczas wadliwego funkcjonowania systemu informatycznego Sklepu Internetowego arthuta.pl, w szczególności w przypadku wyświetlania na stronie błędnych cen, lub opisów produktów. Jeśli zapłata za przedmiot zamówienia została dokonana z góry – Sklep zwróci Klientowi zapłaconą kwotę, w ciągu 14 (czternaście) dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
9. Klient jest zobligowany do zachowania w tajemnicy:
(a) loginu i hasła do swojego konta w Sklepie Internetowym arthuta.pl. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za operacje wykonane przez osoby trzecie, które uzyskały dostęp do konta Klienta w wyniku niezachowania przez Klienta w tajemnicy loginu i hasła do ww. konta;
10. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia.

§ 2 Ceny produktów
1. Sklep zamieszcza informacje o produktach na stronie Sklepu Internetowego arthuta.pl i sprzedaje ww. produkty za pośrednictwem Internetu.
2. Ceny na stronie Sklepu Internetowego arthuta.pl zamieszczone przy produkcie:
(a) zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich;
(b) nie zawierają informacji na temat kosztów przesyłki;
(c) nie zawierają informacji na temat ewentualnych opłat celnych.
3. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena produktu podana na stronie Sklepu Internetowego arthuta.pl w chwili składania zamówienia przez Klienta.
4. Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia przedstawiana jest w Koszyku po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy przedmiotu zamówienia oraz formy płatności.
5. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów, oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
6. Promocje w Sklepie Internetowym arthuta.pl nie podlegają łączeniu o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

§ 3 Modyfikacja zamówienia
1. Klient może dokonywać zmian w zamówieniu aż do momentu nadania przez Sklep wysyłki z przedmiotem zamówienia do Klienta. Zmiany mogą dotyczyć wyłącznie rezygnacji z całości bądź z części produktów składających się na zamówienie, zmiany w adresie dostawy, lub zmiany danych na fakturze. W przypadku rezygnacji z zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana z góry, zwrot zapłaty nastąpi w terminie 14 (czternaście) dni od dnia otrzymania rezygnacji Klienta przez Spółkę.

§ 4 Formy płatności i rozpoczęcie realizacji zamówienia
1. W przypadku gdy przedmiot zamówienia ma być dostarczony na terenie Polski zapłaty można dokonać:
(a) gotówką w siedzibie firmy prowadzącej sklep internetowy,,
(b) gotówką w przypadku dostarczenia zamówienia za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. W tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zakończeniu przez Klienta procesu składania zamówienia na stronie Sklepu Internetowego arthuta.pl;
(c) przelewem bankowym. W tym przypadku nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sklep Internetowy farwa.pl potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez Podmiot realizujący płatności.
2. W przypadku gdy przedmiot zamówienia ma być dostarczony poza granicami Polski, zapłaty można dokonać przelewem bankowym. Nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia przez Podmiot realizujący płatność poprawnego wykonania płatności.
3. Klient nie ma możliwości łączenia różnych form płatności w jednym zamówieniu.

§ 5 Czas realizacji zamówień
1. Sklep może zamieścić na Stronie produktowej informację o liczbie dni roboczych tj. dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia. Ww. informacja to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania przedmiotu zamówienia do Klienta za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. Czas realizacji zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania wszystkich zamówionych produktów.
2. Na terenie Polski przedmiot zamówienia może być dostarczony za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej pod wskazany przez Klienta adres.
3. Poza terenem Polski przedmiot zamówienia jest dostarczany za pośrednictwem Poczty Polskiej albo firmy kurierskiej pod wskazany przez Klienta adres.
4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy, z uwagi na okoliczności, które nie są od niej zależne.

§ 6 Warunki reklamacji
1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia mu przedmiotu zamówienia, o ile w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym stwierdził niezgodności dostarczonych produktów z umową, zawiadomi firmę o stwierdzonej niezgodności.
2. Sklep w ciągu 14 (czternaście) dni ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
3. Warunkiem koniecznym, aby Sklep rozpatrzył reklamację jest dostarczenie jej przez Klienta reklamowanego produktu lub produktów wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji (wzór dokumentu reklamacji znajduje się na stronie internetowej sklepu: https://www.arthuta.pl w zakładce „Zwroty i Reklamacje”.
4. W przypadku, gdy przedmiot zamówienia był dostarczany za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, reklamacje należy odesłać na adres Sklepu za pośrednictwem Poczty Polskiej (paczka ekonomiczna). W takim przypadku Sklep zwróci Klientowi udokumentowane koszty przesyłki.
5. W przypadku, gdy przedmiot zamówienia odbierany jest w siedzibie firmy, reklamacje należy składać w siedzibie formy, w którym odbierany był przedmiot zamówienia zawierający reklamowane produkty.
6. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Sklep naprawi lub wymieni Klientowi reklamowany produkt na pełnowartościowy lub jeżeli wymiana nie będzie możliwa zwróci należność za reklamowany produkt w ciągu 14 (czternaście) dni od daty rozpatrzenia reklamacji.

§ 7 Warunki gwarancji
1. Produkty sprzedawane przez firmę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Sklep nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane produkty.
2. W przypadku produktu, na który producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, Klient może reklamować produkt posiadający wady
(a) korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji – w tym wypadku Klient reklamuje produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji) a Sklep jest tylko pośrednikiem przekazującym reklamację. Klient według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do Sklepu;
(b) korzystając z uprawnień przysługujących mu od sprzedawcy w związku z niezgodnością produktu z jego opisem.

§ 8 Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy
1. Klient może zrezygnować z zamówienia, jeśli składające się na nie produkty nie zostały jeszcze wysłane:
(a) kontaktując się mailem;
(b) samodzielnie anulując zamówienie na stronie www.arthuta.pl.
2. Klient, o którym mowa w ust. 2 powyżej może dokonać zwrotu zakupionych produktów, na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie, jeżeli w terminie 10 (dziesięć) dni od daty otrzymania przedmiotu zamówienia złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokona zwrotu odebranych produktów w stanie niepogorszonym (Wzór oświadczenia Klienta znajduje się na odwrocie faktury).
3. Wszelkie płatności między stronami następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich. W przypadku, gdy płatność została wykonana z rachunku bankowego prowadzonego w walucie obcej zwrot należności, zostanie zrealizowany na ten rachunek bankowy w polskich złotych. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek dodatkowe koszty związane z przewalutowaniem złotych polskich na inną walutę.
4. Sklep nie odbiera kierowanych do niej przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.

§ 9 Zwrot należności Klientom
1. Sklep dokona zwrotu należności w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
(a) anulowania zamówienia lub części zamówienia (w takim przypadku zwrotowi podlega odpowiednia część ceny) opłaconego z góry przed jego realizacją;
(b) zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) z zamówienia, które zostało dostarczone za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej;
(c) zwrotu produktu (odstąpienia od umowy) z zamówienia, które zostało odebrane w Sklepie i było uprzednio opłacone z góry;
(d) uznania reklamacji i braku możliwości naprawy uszkodzonego produktu lub wymiany na nowy.
2. Zwrot należności nastąpi na rachunek bankowy Klienta, za pomocą którego Klient dokonał zapłaty z góry za zamówienie, przy czym Klientowi nie przysługuje z tego tytułu prawo do żądania zapłaty odsetek.
3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu. Jeżeli Klient nie prześle numeru rachunku bankowego lub gdy odpowiedź nie będzie zawierać danych umożliwiających dokonanie zwrotu sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu wpłaconych kwot lub opóźnienie zwrotu. Nie ponosi odpowiedzialności jeżeli brak zwrotu jest wynikiem podania przez Klienta błędnych danych adresowych, imiennych lub błędnego numeru rachunku bankowego.
4. W przypadku gdy zwrot produktów (odstąpienie od umowy) lub rozpatrzenie reklamacji zamówienia nastąpią w siedzibie firmy prowadzącej sklep internetowy, a zamówienie zostało opłacone przy odbiorze – zwrot należności nastąpi w siedzibie firmy.
5. Sklep nie jest zobowiązana do zwrotu należności bezpośrednio Klientowi, jeżeli dokonał on płatności za zamówienie przy użyciu cudzego rachunku bankowego, karty kredytowej lub płatniczej. W takim przypadku, w razie wystąpienia jednej z przesłanek zwrotu należności o których mowa w ust. 1 powyżej, zwrot nastąpi bezpośrednio na rzecz posiadacza rachunku bankowego, karty kredytowej przy użyciu których nastąpiła płatność na rzecz sklepu.

§ 10 Dane osobowe

1. Rejestrując się w Sklepie Internetowym arthuta.pl Klient, zaznaczając odpowiednie pole formularza rejestracyjnego, wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sklep danych osobowych (imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu) w celu realizacji zamówień Klienta dokonywanych w Sklepie Internetowym arthuta.pl.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia rejestrację oraz realizowanie zamówień Klienta w Sklepie Internetowym arthuta.pl.
3. W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej zgody, przez zaznaczenie dodatkowego pola formularza rejestracyjnego, podane przez Klienta dane osobowe, o których mowa w ust. 1 powyżej, będą przetwarzane w celu informowania Klienta o nowych produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez Sklep Internetowy arthuta.pl.
4. Administratorem danych osobowych Klienta jest firma Art Huta Adam Ciachowski z siedzibą w Stężycy (83-322) przy ul. Cicha 3.
5. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
6. Administrator danych nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych osobowych przez Klienta.
7. Klienci Sklepu Internetowego arthuta.pl mają prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania ich usunięcia.

§ 11 Postanowienia końcowe

1. Informacje o produktach zamieszczone na stronach Sklepu Internetowego arthuta.pl nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
2. Dostępność informacji o produktach na stronach Sklepu Internetowego arthuta.pl nie oznacza dostępności tych produktów w Magazynie i możliwości realizacji zamówienia.
3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w korzystaniu ze Sklepu Internetowego arthuta.pl zaistniałe z przyczyn technicznych (konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu, etc.) lub innych przyczyn od niej niezależnych.
4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres email wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie emaili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
5. Różnice pomiędzy wizualizacją produktu dostępnego w Sklepie Internetowym arthuta.pl wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, proporcje, itd.) nie mogą być podstawą reklamacji i zwrotu zakupionego produktu.
6. Ceny podane w Sklepie Internetowym arthuta.pl nie są cenami obowiązującymi w siedzibie firmy i nie podlegają dodatkowym rabatom, które mogą w danym czasie obowiązywać w siedzibie firmy.
7. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r. poz. 1176) i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 z 2000 r. poz. 271).
8. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie Sklepu Internetowego arthuta.pl używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).
9. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2020 r.
10. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.

RODO OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Niniejszym wskazujemy, iż korzystanie ze strony internetowej i sklepu internetowego ArtHuta https://www.arthuta.pl/, może wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych jej użytkowników (np. imienia i nazwiska, adresu IP urządzenia użytkownika, danych pozyskiwanych na podstawie plików cookies lub podobnych mechanizmów zapisywania informacji w urządzeniach użytkowników, a także danych adresowych w przypadku składania zamówień) w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO). Wobec powyższego, na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy:

Kto jest administratorem twoich danych?
Administratorem powierzanych nam danych jest Adam Ciachowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Art Huta Adam Ciachowski z siedzibą w Stężycy (83-322) przy ul. Cicha 3., mail: arthuta@wp.pl, tel.: 508 430 463
Na jakiej podstawie przetwarzamy twoje dane?

Korzystając z naszej strony internetowej a w szczególności ze sklepu internetowej upubliczniasz nam swoje dane. W przypadku zakładania konta w sklepie i dokonywania u nas zakupów przetwarzamy dane w oparciu o zawierane z nami umowy oraz gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji ciążących na nas obowiązków prawnych lub w celu dochodzenia
ewentualnych roszczeń – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. e i f RODO.

Dlaczego przetwarzamy twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe są przetwarzane w celu umożliwienia ci korzystania z naszej strony internetowej, formularza kontaktowego oraz sklepu internetowego a także umożliwienia nam wywiązania się z realizacji zamówień, realizacji obowiązków przewidzianych prawem a także w celu dochodzenia przez nas ewentualnych roszczeń.

Jak długo będziemy przetwarzać twoje dane?
Twoje dane przetwarzamy przez okres niezbędny dla realizacji celów wskazanych powyżej lub przez okres dłuższy, który wynika z przepisów prawa. W przypadku posiadania przez nas roszczeń w stosunku do osób, przetwarzamy ich dane do czasu upływu terminu ich przedawnienia.

Czy przekazujemy twoje dane do Państw trzecich lub organizacji między narodowych?
Nie. Twoje dane będą przekazywane tylko podmiotom , wobec których taki obowiązek przewidują przepisy prawa oraz podmiotom, które świadczą dla nas usługi informatyczne i księgowe oraz innym podmiotom, które będą świadczyć dla nas usługi a ich dostęp do twoich danych będzie konieczny.

Czy dokonujemy na danych zautomatyzowanych decyzji lub profilowania ?
Twoje dane nie będą przedmiotem zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

Jakie są twoje prawa?
Masz prawo żądać dostępu do twoich danych, ich sprostowania, zaktualizowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przez nas ich przetwarzania. W przypadku, gdy stwierdzisz, że twoje dane są przez nas przetwarzane w sposób nieprawidłowy masz również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Czym jest zgoda na przetwarzanie danych i jakie przysługują Ci prawa z tego tytułu?
Wykonując różne operacje na naszej stronie internetowej, np. korzystając z formularza kontaktowego możesz klikając wybrać, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez nas twoich danych osobowych. Udzieloną w ten sposób zgodę zawsze możesz cofnąć informując nas o tym w sposób wyraźny. Cofnięcie przez Ciebie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie przez nas danych uprzednio na podstawie zgody. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne jednakże jest również niezbędne dla realizacji celów przetwarzania wskazanych powyżej.

Z kim powinieneś się kontaktować w celu realizacji swoich praw?
Najlepiej będzie jeśli skontaktujesz się z nami drogą mailową na adres:
arthuta@wp.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 508 430 463

Reklamacje i zwroty
Klient odsyła towar na adres podany w zakładce MOJE DANE. Dopiero gdy otrzymasz przesyłkę z towarem, wejdź w szczegóły reklamacji/zwrotu i zaznacz odpowiednią opcję zakończenia sprawy. Zasady rozpatrywania reklamacji i zwrotów znajdziesz poniżej.
Jeśli masz jakieś uwagi co do zwrotu, napisz do nas na adres  arthuta@wp.pl
1. ZWROTY I REKLAMACJE
1.1. Zwroty
1.1.1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), Kupujący może w terminie 14 dni od daty otrzymania Produktu odstąpić od umowy kupna-sprzedaży bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztu określonego w punkcie 4.1.7.
1.1.2. Kupujący może odstąpić od umowy kupna-sprzedaży składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia, z którego można skorzystać znajduje się tutaj. Oświadczenie Kupujący może dołączyć do odsyłanego Produktu.
1.1.3. Zgodnie z art.38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), zwrotowi nie podlega Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. zmieniono użyte materiały, rozmiar, kolorystykę itp.)
1.1.4. W celu usprawnienia procedury zwrotu, zaleca się Kupującemu zgłoszenie zwrotu poprzez swoje konto w sklepie Arthuta oraz wypełnienie znajdującego się tam formularza zwrotu dla danego Produktu.
1.1.5. Zwracany Produkt powinien zostać odesłany w stanie niezmienionym, nie noszący śladów korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.1.1.6. Kupujący zobowiązany jest odesłać zwracany Produkt na adres Sprzedającego najpóźniej w terminie do 14 dni od daty odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.
1.1.7. Koszt odesłania Produktu ponosi Kupujący.
1.1.8. Za zwrócony Produkt, Kupujący otrzymuje zwrot wpłaconej kwoty (wartość Produktu oraz koszt wysyłki do Kupującego). Zwrotu pieniędzy na konto Kupującego dokonuje Arthuta nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.
1.1.9. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, to Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
1.1.10.  Arthuta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
1.1.11. Po zakończeniu zwrotu, z rozliczenia Sprzedającego potrącana jest kwota, która została mu naliczona za dany Produkt oraz koszt wysyłki do Kupującego.
1.2. Wymiany
1.2.1. Wymianie podlegają Produkty, które u tego samego Sprzedawcy, w ramach tego samego modelu, dostępne są w innej konfiguracji (kolor, rozmiar, wzór) niż zamówiona.
1.2.2. Kupujący może w terminie 14 dni od daty otrzymania Produktu zgłosić chęć jego wymiany.
1.2.6. W celu usprawnienia procedury wymiany, zaleca się Kupującemu zgłoszenie wymiany poprzez swoje konto w  Arthuta  oraz wypełnienie znajdującego się tam formularza wymiany dla danego Produktu.
1.2.3. Wymianę rozpatruje Sprzedający i to on decyduje czy wymiana będzie możliwa.
1.2.7. Kupujący zobowiązany jest odesłać wymieniany Produkt na adres Sprzedającego najpóźniej w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia wymiany.
1.2.4. Warunkiem zrealizowania wymiany przez Sprzedającego jest odesłanie Produktu w stanie niezmienionym, nie noszącego śladów użytkowania.
1.2.8. W przypadku gdy Sprzedający zdecyduje, że wymiana nie jest możliwa, Arthuta potraktuje zgłoszenie jako zwrot towaru. W takim wypadku zastosowanie mają zapisy punktu 4.1.
1.2.9. Koszt wysyłki wymienionego Produktu pokrywa Kupujący.
1.3. Reklamacje
1.3.1. Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedających, jednak w przypadku sporów Arthuta występuje w charakterze arbitra i rozstrzyga czy reklamacja w danym wypadku jest zasadna. Na wypadek ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, Kupujący powinien wykonać zdjęcia dokumentujące stwierdzone wady, niezgodności lub uszkodzenia.
1.3.2. Kupujący może zgłosić reklamację Produktu, który okazał się wadliwy, domagając się nieodpłatnej naprawy, wymiany lub obniżenia ceny albo odstępując od umowy kupna-sprzedaży.
1.3.3. Kupujący może zgłosić reklamację Produktu, który jest niezgodny z opisem lub zdjęciami zamieszczonymi na stronie  Arthuta , domagając się nieodpłatnej wymiany na Produkt zgodny z umową, obniżenia ceny albo odstępując od umowy kupna-sprzedaży.
1.3.4. W celu usprawnienia procedury reklamacji Produktu, zaleca się Kupującemu zgłoszenie reklamacji poprzez swoje konto w  Arthuta oraz wypełnienie znajdującego się tam formularza reklamacji dla danego Produktu.
1.3.5. Kupujący zobowiązany jest odesłać reklamowany Produkt na adres Sprzedającego dostarczony mu przez Arthuta.
1.3.6. Gdy Sprzedający naprawi produkt lub wymieni go na Produkt podobny, wolny od wad , to po odesłaniu go do Kupującego zobowiązany jest potwierdzić wysyłkę na swoim koncie w  Arthuta.
1.3.7. W przypadku gdy reklamacja zakończy się zwrotem pieniędzy, Kupujący otrzymuje zwrot całości poniesionych kosztów (wartość Produktu, koszt wysyłki do Kupującego i koszt odesłania Produktu). Zwrotu pieniędzy na konto Kupującego dokonuje Arthuta.
1.3.8. W przypadku gdy reklamacja zakończy się zwrotem pieniędzy, to z rozliczenia Sprzedającego potrącana jest kwota, która została mu naliczona za dany Produkt, koszt wysyłki do Kupującego oraz koszt odesłania Produktu.1.3.9. Kupujący może zgłosić reklamację Produktu wynikającą z niedostarczenia przesyłki zawierającej zamawiany Produkt. Reklamację można zgłosić nie wcześniej niż 14 dni od daty wysłania zamówienia. Termin ten wynika z maksymalnego dopuszczalnego terminu dostarczenia przesyłki, określonego przez regulamin Poczty Polskiej.
1.3.10. W celu usprawnienia procedury reklamacji braku przesyłki, zaleca się Kupującemu zgłoszenie reklamacji poprzez swoje konto w Arthuta oraz wypełnienie znajdującego się tam formularza zgłoszenia braku przesyłki dla danego Produktu.
1.3.11. Po otrzymaniu zgłoszenia braku przesyłki, Sprzedający zobowiązany jest zgłosić na Poczcie reklamację tej przesyłki.1.3.12. Jeżeli Poczta uzna zgłoszoną reklamację tzn. potwierdzi zaginięcie przesyłki, to Kupujący otrzyma zwrot wpłaconej kwoty (wartość Produktu oraz koszt wysyłki do Kupującego). Zwrotu pieniędzy na konto Kupującego dokonuje Arthuta.
1.3.13. Jeżeli Poczta uzna zgłoszoną reklamację tzn. potwierdzi zaginięcie przesyłki, to z rozliczenia Sprzedającego potrącana jest kwota, która została mu naliczona za dany Produkt oraz koszt wysyłki do Kupującego.1.3.14. Sprzedający zachowuje dla siebie kwotę odszkodowania przyznanego mu przez Pocztę lub firmę kurierską w związku z zaginięciem przesyłki.
1.4. Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń
1.4.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
1.4.2. Kupujący będący konsumentem posiada m.in. poniższe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
1.4.2.1. Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
1.4.2.2. Kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym, a Sprzedawcą.
1.4.2.3. Kupujący może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Kupującym, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).